על פי נתוני מכירות שונים, שוק האופניים המקומי מגלגל יותר מרבע מיליארד שקל בשנה. חלק נרחב מהמהכירות מגיע משוק הרוכבים על אופני הרים, הן באופניים ממותגות והן באופנים פשוטות
אופני הרים בפרט והספורט האתגרי בכלל זכו לעליה מבורכת במודעות הציבורית בארץ בשנים האחרונות, ואיתה עלה גם ההיצע של חלפים, ודגמים חדשים של אופני הרים. בשורות הבאות נתייחס לכמה נקודות חשובות בהרכבת אופני הרים טובות בגבולות התקציב ההגיוני.
בגלל מגבלות המקום, בכתבה זו נתייחס לאחד המאפיינים החשובים ביותר של אופני הרים, אם לא החשוב ביותר: השילדה.
השילדה ממנה עשויות האופניים
באופן מסורתי שם השילדה הוא המגדיר קבוצות אופניים (וקבוצות מחירים), והדבר נכון גם לגבי אופני הרים. אפילו חנויות אופניים שלמות מחלקות מדורים או תחומי התמחות לפי שמות השלדה. כך לדוגמא:
חשוב להבין כי טווח המחירים הללו לא מייצג אך ורק את עלות היצור של השלדה: יצרנים, חנויות הרים והעוסקים בתחום משייכים באופן גס את איכות החומרים הנלווים לפי איכות החלק המרכזי: השלדה. מובן כי מתוך 10 אלף שתוכלו להשאיר על אופני זנב קשיח איכותיות לפחות 1000 ילכו על מערכת ההילוכים, עוד כ-800-1200 על הבלמים וכו', אולם מדובר במדד כללי לא רע.
חומרי יצור של השילדה
כפי שכבר וודאי הבנתם, אחד הפרמטרים הכי חשובים לקביעת מחיר השלדה (ומחיר האופניים בכלל) הוא חומרי הגלם מהם היא עשויה. מלבד חומרי הגלם ה"מיוחדים" שהזכרנו לעיל, חומרים שבדרך כלל חורגים מגבולות התקציב של המשתמש הממוצע ולכן לא נתמקד בהם כאן, רוב רובם של אופני הרים עשויים מפלדה או אלומיניום. האלומיניום הרבה יותר (ביותר מ50%) קל, אבל יקר יותר, קשה יותר לעיבוד, ובמידה ולא עובד כמו שצריך נוטה יותר לפגיעות ושחיקה. מצד שני, העמידות הגבוהה יותר של אלומיניום איכותי לאורך זמן (זיכרו כי אופני הרים צריכות לעמוד מול מכשולים לא פשוטים כמו מים, בוץ וכו') ובמיוחד חווית הרכיבה השונה בתכלית (נסו לעלות הר בירושלים או בכרמל על אופני פלדה, ותבינו בדיוק על מה אני מדבר), בהחלט מצדיקות את ההפרש במחיר (כנ"ל).
אופן יצור של השילדה
מגוון הגישות הטכנולוגיות לעיצוב השלדה ניתנות לחלוקה לשתי קבוצות גסות (מאוד):
זנב קשיח- הכוונה שכל המסגרת של השלדה עשויה מקשה אחת, וגם אם יש קפיצי ריכוך או מיסבים הם מוגבלים לגלגל הקדמי בלבד (הרבה פחות יעיל). זהו עיצוב הרבה יותר זול, אבל את ההפרש תרגישו על בשר האחוריים שלכם.
שיכוך מלא- הכוונה "זנב צף", שמחובר דרך מערכת שיכוך זעזועים (קפיצית או פנאומתית). במילים אחרות אין מגע ישיר וקשיח בינכם לבין הרצפה, מה שהופך את הרכיבה להרבה יותר נסבלת, ומונע זעזועים מיותרים מחלקים נכבדים בשלדה.
ישראל נחשבת למעצמה בתחום האופניים, בזכות העובדה שיש בה מגוון שטחים לרכיבה, מה שמוביל גם רוכבים בינלאומיים להגיע לכאן לרכוב
אנחנו עובדים עם חנויות אופניים האמינות והמקצועיות בישראל - השאירו פרטים ונדאג להפנות אליכם את הטובים ביותר
|
|
שם מלא: | |
טלפון: | |
אימייל: | |
יישוב: | |
אנחנו לא נשלח אליך SPAM לאימייל, המספר יעבור לספקים מומלצים בלבד! | |
|