כיצד רכיבה על אופניים משרתת אותנו

 
אם נכנסתם לאתר thebike, אתם בוודאי מעוניינים באופניים או חובבי רכיבה על אופניים. 
אם אתם עדיין מהרהרים בשאלה, למה אופניים, אנחנו כאן כדי להסביר לכם



אחת לכמה זמן , עולה לסדר היום הציבורי השאלה, האם ישראל פועלת בצורה שגויה כאשר היא איננה מקנה יותר אפשרויות לרוכבי אופניים על חשבון בעלי רכב.

לפי התוכנית של הממשלה יושקעו בישראל קרוב ל-100 מיליון שקל בחמש השנים הקרובות, חלק גדול מתקציב זה יהיה לבניית שבילים (באורך של כמעט 5,000 ק"מ) לרכיבה על אופניים.

כמו כן אמורה הממשלה לעודד אנשים לרכב על אופניים לעבודה במקום להגיע ברכב או בתחבורה ציבורית (למשל באמצעות השכרת אופניים, כפי שאנו רואים בת"א)
אחרי שראינו את הנתונים עולה השאלה, האם זה באמת כדאי


במה טובות אופניים מכלי רכב אחרים

כאשר באים אל רוכבי אופניים ומבקשים מהם להציג את האגנ'דה שלהם, הסיבות שבגללן הם תומכים ברכיבה על אופניים, רובם מעמידים אותם על ארבע:

זיהום- בעוד כלי רכב מזהמים את הסביבה, בעת נסיעה או עמידה בפקק, אופניים כלל לא מזהמים. הערכה היא שכל שנה מתים קרוב ל-1500 ישראלים מזיהום.

חנייה – אופניים אינם תופסים מקום בעוד כלי רכב כן, דבר שמקשה על בעליהם וגורם להם לבזבוז זמן וכסף. שלא נדבר על הצורך בהקמת חניונים רבים לשם, מה שמונע בנייה יפה בערים.

הערת אגב, מי שהיה באמסטרדם יודע, שגם אופניים צריכות חניונים, למשל אם הרוכבים נאלצים לנסוע ברכבת או באוטובוס מעיר לעיר.

רעש- מכוניות עושות רעש רב וגורמות לנזק סביביתי בעוד שאופניים לא. אלא אם מתייחסים לצפצוף הפעמון כרעש מטריד.

ספורט ובריאות – רכיבה על אופניים נחשבת לאחת מפעולות הספורט הבריאות ביותר שיש. רכיבה של שעה ביום מפתחת את שרירי הרגליים ודומה לריצה. תחשבו שאתם עושים את זה כל יום במשך שעתיים. תרגישו הרבה יותר בריאים וחזקים.

מלבד סיבות אלו אפשר למצוא סיבות נוספות רבות, כגון, להבדיל מכלי רכב אופניים מתאימים לכל גיל, הם פחות מסוכנים וכמובן עולים הרבה פחות מכל רכב שהוא.
 

איך אפשר לעודד רכיבה על אופניים

א.      חינוך – בהולנד ילדים לומדים מגיל צעיר שאופניים הוא כלי תחבורה בדיוק כמו מכונית ויכולים להגיע איתו לבית ספר.

אם מערכת החינוך תשקיע בחינוך והוראה לרכיבה נכונה על אופניים וכן בעידוד רכיבה של ילדים לבית ספר על אופניים, הם יתרגלו וימשיכו בכך גם שיהיו מבוגרים.

ב.      סלילת מסלולי רכיבה- לא מדובר רק במסלולים בתוך הערים אלא גם בין הערים, לצד הכבישים הראשיים, מה שיאפשר מעבר קל בין עיר לעיר. יש צורך גם בסלילת מסלולים

עבור אופני שטח במרחבי הטבע הפתוחים

ג.       ענישה מחמירה כלפי נהגים שפוגעים ברוכבי אופניים – בשנת 2010 נהרגו 16 רוכבי אופניים, והחל מתחילת העשור נפגעו יותר מ2,500 רוכבי אופניים על ידי נהגים.

ד.      איסור כניסת מכוניות למרכזי הערים – ברגע שתיאסר כניסה של מכוניות למרכז הערים, לא תהיה ברירה לנהיגה לעבור לאופניים.

ה.      אישור הכנסת אופניים לרכבות ונשיאתם באוטובוסים- דבר שיאפשר לרוכבים לעבור מעיר לעיר בקלות, ולא יזדקקו להשתמש בערים אחרות בתחבורה ציבורית.


למרות שבישראל החלה להתפתח תרבות רכיבה, היא עדיין מפגרת אחרי רוב מדינות המערב שם מדובר בעניין שורשי שזוכה לקידום של הממשלות והרשויות המקומיות
 


 
קבל הצעות עכשיו