thebike.co.il

אופניים לנשים - הכביש שייך לנשים


אפשר לראות אותן בפארקים, בכבישים, בשטחים פתוחים, גברים תנו כבוד ופנו מקום לנשים הרוכבות 


נשים צעירות (20-40) הן הקבוצה הדמוגרפית עם קצב הגידול הגבוהה ביותר בתפוצת העיסוק ברכיבה בישראל. במילים פשוטות: יותר ויותר נשים רוכבות. למרות זאת, המשווקים בישראל מדשדשים אחרי היצרנים המערביים, שהבינו מזמן את הפוטנציאל הנשי והפנו חלקים נכבדים ממאמצי הפיתוח והשיווק שלהם למין המדווש


חנויות אופניים מחלקות את מגוון הדגמים האדיר לשלוש קטגוריות: כביש, שטח והיברידיות (או עירוניות). למרות שהיום ישנם דגמים שלא נכנסים לאף אחת מן הקטגוריות (מתקפלות, חשמליות ועוד), נצמד לחלוקה המסורתית הזו.


לא רק בורגנות לשמה

האופניים העירוניות, הנקראות גם לעיתים היברידיות (למרות שאם להיות כנים, לא תמיד מדובר במושגים חופפים). הן המקום בו ההפרדה בין המינים התקבע עוד מקדמת דנא. "המסגרת הנשית" קיימת כבר מתחילת המאה ה-20. כמה עובדות (ובעיקר מיתוסים מופרכים) לגבי המסגרת הנשית:

  1. לא מדובר במסגרת יקרה יותר- למרות שההיצע נמוך יותר, מרבית היצרנים של מסגרות עירוניות (שהן מסגרות סולידיות יותר בדרך כלל) מייצרים גם את המסגרת הנשית. המחיר צריך להיות בהתאם, די דומה. כל הבדל של יותר מ-5% ביחס לדגם המקביל ה"רגיל"- כמעט תמיד לא מוצדק
  2. לא מדובר במסגרת פחות עמידה- אם עבודות ההלחמה נעשו כראוי (ולא מדובר בחיקוי, בדרך כלל מארצות המזרח הרחוק...), העמידות של המסגרת הזו לא נמוכה בצורה משמעותית מהמסגרת הרגילה.
  3. לא מדובר במסגרת כבדה יותר- ההבדל במשקל, גם אם משתמשים בדיוק באותם חומרים, הוא פחות מ-10% במשקל. אם נזכור שרוב היצרנים מרשים לעצמם טווח טעות של 3% במשקלים הרשמיים של השלדה- אין הבדל גדול.


למי המסגרת הזו מתאימה

במקרה של אופני עיר- כמעט לכל אישה. אלא אם כן את ממש נמנעת מכל סוג של חצאית/שמלה, הייתי ממליץ על הגרסא הידידותית יותר למשתמשת.
אופניים לנשים לא אמורות להיות יקרות יותר או עמידות פחות, ולמען האמת תמיד הפליאה אותי העובדה שהמסגרת ה"נשית" לא הפכה לסטנדרט באופני עיר.


כביש ומסלול או מסלול וכביש

כאן כל גרם קובע, ובכל מקרה הרכיבה היא במכנסיים, כך שהמסגרת תמיד משולשת. עם זאת, עדיין קיים מושג כמו "אופני כביש לנשים". העוצמות שמפתחות רוכבות (ומשקל הגוף שלהן) נמוך בדרך כלל, מה שמאפשר ליצרנים להפחית קצת מהמשקל על חשבון חוזק. כמו כן, עצם הגודל קובע- למרות שניתן להתאים רכיבה גם למסגרות גדולות יותר, בדרך כלל המשמעות היא משקל, וכבר אמרנו שכל גרם קובע.

חנויות אופניים משווקות אופנים לנשים, במיוחד במקרה של
אופני כביש, כאופניים "ורודות" יותר. חשוב לזכור שהעיצוב הוא הרכיב הכי פחות חשוב בקטגוריה הזו, שמלכתחילה מיועדת בעיקר לעיסוק ברכיבה כספורט לשמו. הקפידו שהמסגרת תתאים, וכך גם המידה של הדוושה, ובעיקר שהרכיבה תהיה נוחה לכן- רק אחרי כן חשבו על הצבע.


השטח שייך (גם) לנשים

רכיבת שטח תופסת סוף סוף תאוצה גם בקרב רוכבות, אבל גם כאן המאפיין החשוב הוא ההבדל במשקל הרוכבת (הממוצעת) למול הרוכב (הממוצע...). משקל נמוך יותר= כיוון קפיצים ובולמי זעזועים פנאומטיים אחר (רך יותר). חלק מהכוונונים יכולים להיעשות על ידי כל חנות אופניים (לדוגמא: בולם פנאומטי), אבל חלקם דורשים התאמת חומרה מלכתחילה (לדוגמא: קפיץ נושא משקל בזנב צף).


אופניים לנשים הן מושג אמיתי ופרקטי, אבל לא תמיד בצורת ההצגה של חנויות אופניים ממוצעות. הכוונה לא ליצירת אומנות בעיצוב נשי, אלא כלי רכב שמותאם למבנה הגוף ולדרישות הפרקטיות של הרוכבת

 

 



06/12/2011    thebike.co.il


© זכויות יוצרים – מאמר זה מובא על ידי אתר thebike.co.il, הינו בבעלותו הבלעדית והשימוש בו כפוף לתנאי השימוש המפורטים באתר. למען הסר ספק, מובהר בזאת כי אין לצלם ו/או לשכפל ו/או להעתיק ו/או לפרסם ו/או להעביר מאמר זה, או חלקים ממנו, לאף גורם. הפרת האמור לעיל בכל אופן או צורה אסורה בהחלט. בעלי המאמר יפעלו וינקטו בכל הצעדים המשפטיים העומדים בפניהם בכל מקרה של הפרה של תנאים אלו. במידה ואתם מעוניינים להשתמש בתכנים או חלק מהם – פנו אלינו דרך טופס יצירת קשר


תוכן מומלץ
Copyright © 2018 thebike.co.il כל הזכויות שמורות
אתר אופניים מציג בפניכם מידע ועסקים מומלצים מתחום אופניים
מחפשים חנויות אופניים ליד הבית? מלאו את הטופס לקבלת פרטים
אנחנו עובדים עם חנויות אופניים האמינות והמקצועיות בישראל - השאירו פרטים ונדאג להפנות אליכם את הטובים ביותר

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
יישוב:
אנחנו לא נשלח אליך SPAM לאימייל, המספר יעבור לספקים מומלצים בלבד!